
Al 16 jaar doet Bouwunie, de federatie van de bouwsector, een beroep op Elma Media voor het informeren van zijn leden. Samen maken ze publicaties voor specifieke bouwsectoren. Naast de Wegwijzers en het magazine ‘Bouwnieuws’ publiceren ze ook thematische ‘pockets’. Een flexibel verhaal door proactieve partners.
Uitdaging
Regelgeving, energienormen, materialen en technieken: de bouwwereld verandert razendsnel. Om bij te blijven, rekenen zo’n 8.000 Vlaamse bouwbedrijven op Bouwunie. Bovendien verdedigt Bouwunie de belangen van haar leden bij wetgevers en overheden. Zowel de nieuwste mogelijkheden en eisen als de dienstverlening bekend te maken, vraagt om ad rem en duidelijke communicatie.
Oplossing
Bouwnieuws vormt de brede basis: hét magazine dat alle bouwprofessionals samenbrengt met nieuws, inzichten en inspiratie. Daarnaast voorziet Bouwunie haar leden van extra informatie via sectorale Wegwijzers en thematische Pockets. “Samen met Elma Media hebben we recent de dakdekkers toegevoegd als extra beroepsgroep”, zegt Jo Kusseneers, directeur marketing & beweging. “Bouwunie staat in voor de inhoud, Elma Media voor advertenties en vormgeving. Zo houden we leden up-to-date én versterken we hun betrokkenheid.”
Resultaat
Door expertises te bundelen en samen na te denken over opportuniteiten met meerwaarde voor de leden bieden Elma Media en Bouwunie aannemers waardevolle en toegankelijke informatie. Complexe materie eenvoudig verwoord, op maat van specifieke sectoren: dat bespaart heel wat tijd voor de drukbezette professional. Elma Media zoekt de passende adverteerders en bewaakt zo mee het budget. Met de leden als grote winnaar.




